9.11.2013

Feliç Diada!


11 de Setembre, Diada de Catalunya.
Quan ja fa 30 anys que visc a aquesta terra, els sentiments gairebé són els mateixos. Estimo molt Catalunya, vaig venir per voluntat pròpia, aquí han nascut els meus fills i vaig donant passes per la vida, de vegades més llargues, d'altres més curtetes. Però tampoc oblido pas les meves arrels que són l'Aragó, allà vaig de tant en tant, tinc motius per a anar, com els tinc per a tornar a casa, que ara és aquesta.
Des de fa uns anys sembla que hagis de decantar-te per una banda o l'altra, jo simplement no puc... No sé pas si m'explico.
Era primers de juliol del 84, jo embarassada de vuit mesos de la meva filla, vaig anar a un concert de Labordeta a Barcelona, el marc, la Plaça del Rei, de nit. Record inolvidable, però possiblement el més fort sigui quan al final vam cantar tothom "Aragón" posats en peus i agafats de les mans... "Dicen que hay tierras al Este donde se trabaja y pagan..."
Ara es treballa (qui té feina) i ens paguen sí, però també paguem i com paguem! El d'aquí i el d'allà; i això senyores i senyors... no ho acaben d'entendre a la resta de la península... Si més no, no tothom, ho deixem així.
"Venim del Nord, venim del Sud, de terra endins, de mar enllà..."



Per tot plegat, enguany celebraré la Diada, com cada any, com sempre ho he fet. La mateixa senyera penjada al balcó.
Visca Catalunya!