1.26.2013

La gana aguditza l'ingeni


Avui tot llegint la premsa digital, m'he detingut en aquesta notícia científica, m'atreuen més que no pas les polítiques, la veritat.
Bé, el titular ja m'ha cridat l'atenció (si tot segueix com ara tindrem una memòria...) 
Segon, sembla que s'hagi descobert la sopa d'all, a veure, està més que demostrat que a les escoles es rendeix més al matí que a la tarda i no només per estar més descansats (tot i que s'ha d'anar ben esmorzats)... a qui no li entra la nyonya havent dinat? Per tant, al matí es memoritza més.
Tercer, de seguida m'ha vingut a la "memòria" una frase d'Einstein que vaig llegir fa uns dies i no em va deixar indiferent: "La memoria es la inteligencia de los tontos", així, a la brava! I jo que sempre he presumit (i presumeixo de tenir bona memòria...)
Quarta, quins records! La mosca de la fruita... Si en temps del Treball de Recerca del Batxillerat Científic de la meva filla les teníem a casa com de la família! Anàvem al poble, les mosques també; dormien amb la jove i tot, vull dir a la mateixa habitació, a sobre del radiador... Jo me les mirava i no distingia pas si eren verges o mares, i això que les acabades de nèixer tenien apuntat al pot transparent de la mare la data de naixement i tot! El més que atinava a veure jo era si tenien els ulls vermells o no. En fi, tota una experiència.
I ja per a acabar això, que es podria dir que jo sóc un exemple clar del descobriment dels nipons, el meu ben bé 75-80% de rendiment, es dóna al matí.
Com deia aquell:" Si ens aixequem ben d'hora, ben d'hora... Que la gana aguditza l'ingeni, amunt!


4 comentaris:

Joana ha dit...

Ni que ja saps que jo de memòria.. ben poca, si estic d'acord que al matí rendim més, estem més atents i amb més ganes.
A les 7 de la tarda començo a anar de "capa caiguda", ni que he d'estar activa, almenys, fins passades les 9.
Boncap de setmana!

Glòria ha dit...

:-) Bon cap de setmana, Joana!

joan gasull ha dit...

Quan menys rendeixo és quan dormo......perquè quan estic despert.....deu ni do el rendiment....
Bon cap de setmana.

Glòria ha dit...

Ha ha ha, no tinc el menor dubte. Joan l'incansable! Igualment, guapo.