12.30.2012

"Cotilleo"


¡"Marchando una de cotilleo!
És normal quan acaba l'any fer balanç de lo positiu i de lo negatiu que hi ha hagut al llarg del mateix. També és normal a la premsa destacar les notícies sensacionalistes; ja, normalment embolicada, ara tot són "cotilleos", com si tinguessin el secret i ha arribat l'hora d'escampar-ho. Perquè ja sabeu què és un secret, oi? El secret és quelcom que es diu a tothom, però en veu baixa. D'aquí als enrenous i malentesos només hi ha un pas...
Avui he començat el repàs de la premsa per La Vanguardia Digital, em trobo, a part de notícies molt desagradables i indignants com aquesta, I aquest "carroñero" qui és? 
Després les típiques de quan arribes al futbol, que sembla com si tot fos de color de rosa, la crisi acabada i tothom feliç i content... En fi! El que deia, que també et trobes això, safareig al més pur estil: com ara, o aquesta o aquesta, altra.
De veritat això són notícies de diaris seriosos? O del : "Hola, tengo Lecturas que podrás leer en 10 Minutos, ven Pronto..." . Sort que entre mig et trobes de les que paguen la pena, com aquesta o aquesta
Tot això sense sortir del mateix diari, ara a repassar la resta de la premsa!
Et dic un secret?

12.28.2012

Mi crónica de Los Miserables


Ayer tarde tuve la ocasión de ir a ver Los Miserables. Ya se había hablado en casa, mi hija la quería ver a toda costa, su padre no es precisamente un amante del séptimo arte, su chico esta peli com que... y a Glorieta ya ves... No le gustan los musicales, prefiere que le hagan reír que llorar (en el cine también). Pero al final se alinearon todos los astros, Davide vino de su tierra y dijo sí quiero, el papá se buscó distracción y, la mamá... ¡Qué no hace una madre por sus hijos! En la película queda demostrado también, impresionante el papel de Fantine. Y ¡Ala, al cine que fuimos los tres!
Me suena que leí la novela de Víctor Hugo de joven, pero en ningún momento llegué a pensar que un drama así fuera un musical. Esto me costó caro en el cásting de un concurso de TV (entre otra cosas, curiosamente la que más recuerdo junto con ésta, también está relacionada con Francia) cuando al preguntar (más o menos): "Nombre del autor del Musical Los Miserables". Pensé, mira, se llama igual que la novela de Víctor Hugo... ¡Quién iba a pensar! Si no me gustó ni Mamma Mía... En fin.
Pues bueno, se ve que mucha gente pensó en ir ayer tarde a Mataró Parc, yo la verdad es que no voy mucho, como no sea de Pascuas a Ramos para ir al cine, y si tuviéramos los de la ciudad como cuando vine a vivir aquí... Ni eso. Prefiero mil veces el Centro y las tiendas de proximidad ¡Rara que es una! Por cierto me sorprendió que deseen con gran estallido de luces felices fiestas en inglés, sólo les faltaba haber puesto la que está de moda este año: "Morry Crismas" :-) 
Cola para llegar, cola para entrar al párquing, cola larguísima para las entradas; así que los jóvenes dijeron de comprarlas por cajero, también había colas allí, se ve que había problemas de red, al final nos hicimos con tres entradas y... sorpresa, a veces va bien que las cosas vayan mal ¡Nos resultaron gratis! Poco será, pero menos da una piedra ¿No? Menos mal, porque nos tocó en la última fila, yo estuve con dolor de costado izquierdo toda la peli (hasta mi hija me pegó la bulla porque decía que no paraba de moverme). Supongo que sería la postura, ya no me he notado que me pinchen por la izquierda ;-)
Película más que recomendable, yo fui con cierta reticencia por varios motivos, a todo lo dicho anteriormente, sabía que las canciones eran en VO y subtituladas, tan apenas hay diálogo hablado, por lo tanto había que estar muy atenta a la fotografía, la trama, la escenificación y, encima ir leyendo. Suerte que es fácil de entender y la pude ir siguiendo perfectamente, si a todo esto se añade mi malestar físico. Valió la pena. ¡Y cuánto pensamos en nuestro revolucionario particular!
¡Cómo se echan en falta unos cines de proximidad!

12.27.2012

Ai, campanera...



De bon matí ja m'he posat a tocar la campana! Però ben tocada, amb brio i ganes. M'he dit: ara que són festes nadalenques, ja va bé, no? I toca! S'ha acabat la mandra i el fer campana. 
Brillant com aquestes campanes m'ha quedat la campana de la cuina. Li poso un llacet i com nova :-)
Campana i s'ha acabat!

12.24.2012

La sort del mussol o el mussol de la sort




Enguany la cosa va de mussols, no sé pas si de la sort o no, tant de bo! "En la antigua Grecia era el animal sagrado de la diosa Palas Atenea, de la cual toma su nombre científico (Athene noctua), y símbolo de la ciudad de Atenas, por este motivo este animal era sagrado para los griegos, sin embargo los romanos veían en él signos de mala suerte y desgracia."
Resulta que el Tió em cagarà una camisola (entre altres coses), i m'ha dit un ocellet que al davant porta un mussolet... Però el Reis d'Orient em porten un pijama (m'hauran vist amb poca roba al llit?) Dóna la casualitat que també hi ha el corresponent mussol (diu un altre ocellet col·lega del primer) Això ha de voler dir quelcom!
Més mussols. Una companya de feina que hem compartit moments de molta implicació, tant física com psíquica i, que per coses del "destí" (i/o males gestions...) després d'anys fent la vida més fàcil en equip a personetes que et paguen amb mirades i somriures, ella, no per voler, ens deixa.... Bé, doncs ens ha donat un petit record personalitzat a cadascuna, la figura em sembla que és general, per a desitjar molta sort en aquest futur incert; l'escrit, més personal, però... un mussolet!


I ahir al vespre em va arribar una partida d'"amigurumis" que fa artesanalment una amiga del poble; té una botiga de llanes i en les estones lliures fa aquestes monades. Quan va saber on treballava i amb quin tipus d'alumnes, em va dir que els volia fer un regal, també hi ha una "manopla" per a mi, per a fer una mica el pallasso als més petits; a partir de gener, després d'un trimestre amb "els grans", tres petits grups d'aprenentatge; passo a l'aula dels més petits. El què diem: el destí! Resulta que mitja dotzena de bitxos d'aquests són... mussols!
Estic esperant que sigui el vuit de gener per a entregar els mussolets i la resta de fauna!!! Ja us diré quina carona que fan els nens i nenes quan els hi doni :-)


Bon Nadal! "¡Feliz Navidad!"

12.23.2012

Aññño nueeddoo, vvvida duuueeeva... ¡Yeeeepaaaa!

"
"¡Empieza limpio el año nuevo!!!!
Un médico ha afirmado esta mañana en la televisión que el único modo de conseguir la verdadera paz interior y alcanzar la felicidad es acabar todo lo que tengas pendiente o a medias. 
Así que he echado un vistazo por casa y he encontrado varias cosas que había comenzado pero que no había finalizado: 
He terminado por completo una botella de tinto reserva, una botella de tinto crianza, una bodella de Baileys, una bodeya de grron, un baquettte de batatas britas, una gajjja de vallllliiiiiuuum, el resdo de unas yogoladinas y de udas badalenas. 
Do dienes di idea de lo godidamende ffffabulosssso gue me diendo agora midmo. Fod favod engvía ezdo a dodoz losss gue ziendaz gue nededidan bazz inderiozz y do alganzann la velicidadd.. Coñññño oz guiero bussshho a dodoz.
¡Joed, gómo oz guiedo..!"


12.21.2012

Adeu món cruel!


Bé, aquí estem!
Després d'uns dies en que tothom parlava de la fi del món, per avui crec recordar, doncs de moment no ha passat res. Més o menys m'he despertat com qualsevol altre dia: les mateixes lleganyes, les grenyes de punta ;-), primer el peu dret a terra per si no s'acaba, les ulleres i directa a la tassa...  I després per si de cas, he esmorzat, que m'agafi amb la panxa plena!
Jo no feia molt de rebombori amb l'assumpte, quatre riures dels acudits i ja està, però així com s'apropa, doncs, que tinc nervis! Ahir a la nit vaig dir que me n'anava a dormir aviat, que m'agafés ben satisfeta de son, mentre, altres més agosarades parlaven de sexe per acomidar aquest món, he he he. L'edat... Aquest matí alguna persona enfadada perquè no ha petat tot i, ha d'anar a treballar ens enviava a tots a la merda. En fi, que el tema ens ha donat per a distreure'ns de la maleïda crisi, si més no, uns dies.
Potser demà torni la realitat (a altres igual els hi toca la grossa), als que no, fem un pensament? Qui diu el Marroc  la Quinta Forca, però marxar i dir: Adeu món cruel!
Encara no sé pas què posar-me avui!!!

12.19.2012

Deslices



Ayer corría por las redes sociales esta viñeta, no le dí más importancia que a otras tantas relacionadas con las fechas que se avecinan, todo y tener contenido un poco subido de tono y... de color.
Hoy leo en la prensa que el mensaje en twitter (claro, no me enteré, no soy seguidora...) salió de la cuenta del Presidente de la Comunidad de Madrid, todo y que después rectificó con una excusa que no se aguanta ni con pinzas
Si sigues leyendo el artículo llegas al desliz de la Ministra Báñez, puntos alcanzados de un juego como cualquier mortal que se precie (harta de recibir invitaciones a juegos, granjas, acuarios y demás entretenimientos ¡Que para mí las redes sociales tienen otra utilidad!) O sea, que una niña tiene acceso a la cuenta de una ministra ¡Increible!
Y ya por último Elena, que se desmelena y en vez de comentar el juego que está viendo, lo hace del físico de los jugadores. Si eres cantante te han de juzgar por tu voz, si eres bailarín/a por tus movimientos, si eres modelo por tu físico, etc. Digo yo.
En fin, volviendo al "prota" de la noticia, el tal Iganacio González, diré que estoy de acuerdo con lo que opina su tocayo, Iganacio Escolar (de éste sí soy seguidora): "No sé que es peor: la metedura de pata de Ignacio González o la excusa que ofrece".
Espero que en la cuenta de twitter del Papa no pinche por error algún enlace cualquier miembro de su equipo y publique cosas políticamente incorrectas, si eso ya me lo diréis, porque tampoco soy "follower" del Vaticano.

12.16.2012

L'ombra de Grey és...


Heu llegit algun llibre d'aquesta trilogia? Jo no pas!
Però últimament escolto moltes converses i comentaris sobre aquests llibres... Al principi no em quedava ni el nom, sentia: Bla, bla bla de Grey; ah! No sé pas el perquè em sonava Anatomia de Grey.
Bé, on hi ha molta dona, es pot dir que el total del galliner (ara ocasionalment tenim algun gall) doncs es parla sense pèls a la llengua. Unes diuen que si el primer llibre molt bo, altres que si el tercer millor, n'hi ha que llegeixen en solitari, altres la parella alhora... la Glorieta, sempre des del desconeixement, va fent aportacions adients al tema. Els riures són generals, fins i tot es posa vermella alguna que altra dona, però de moment encara no em vénen ganes de llegir-los ni havia buscat informació; serà per l'edat?
Llegint aquest article ja m'ha picat la curiositat, què m'estic perdent? O sigui, que el missatge per WhatsApp del 2012 podria ser aquest: Adele, "Ai Se Eu Te Pego" com en Christian Grey!


12.13.2012

Café sin azúcar


Hace dos o tres semanas fuimos testigos sin querer de una conversación de esas que te dejan un sabor agridulce en la boca y, un lío en la cabeza.
Una pareja joven con criaturas se saludaron con otra, aparentemente de más edad, que estaba allí; enseguida entablaron conversación de conocidos, digamos, sin demasiado apego, al cabo de rato tomaron unos cafés y se fumaron unos cigarros. Yo les seguía sin demasiado interés, más que nada me llegaban las voces por la proximidad y también porque todo y ser extranjeros, se entendía perfectamente lo que decían, hablaban en castellano con acento sudamericano (no quiero dar detalles).
La conversación derivó hacia los juegos de azar, el bingo concretamente, la pareja joven dijo que habían ido un día a jugar unos euros y, que la suerte les sonrió con uno y, que como estaban "pelaos", así como cobraron se fueron... El otro hombre les preguntó si habían ido a Billares a Barcelona, a lo que contestaron que no, que si no tenían con quien dejar los niños, etc. Total que quedaron en llamarse para quedar e ir juntos. Hasta aquí una conversación normal, cada uno emplea su tiempo libre y su dinero en lo que quiere ¿No? 
En aquel momento algo me debió de interesar más y me "perdí" de la tertulia. Al poco rato otra vez mi cerebro captó las voces... por lo que me pareció entender el hombre que habló de Billares pasaba apuros económicos (su voz me llegaba más alejada), a lo que la joven "pizpireta" enseguida le dio la solución: "vas a Servicios Sociales y te dan de todo, carros de comida y, a una familia subsahariana les pagaron la factura (de luz creo recordar) de más de 200€..." En este punto mi indignación ya había crecido mucho, y no por la familia subsahariana precisamente... Se lo comenté a quien estaba a mi lado porque aunque debíamos de escuchar lo mismo no nos habíamos pronunciado al respecto. Sin querer escuchar más y, amargándonos una mañana soleada, nos levantamos y nos marchamos.
Los que me conocéis sabéis que nunca he hecho juicios anticipados, ni me he creído lo que se dice por la calle, pero esta conversación, junto con alguna otra cosa que voy viendo en el día a día, me hace desconfiada ¡Eso le faltaba a la persona que tenía a mi lado!
Total, nosotros no tomamos café, pero de haberlo hecho habría resultado amargo, como un café sin azúcar.
Para el post me ha dado al idea este artículo.

12.12.2012

Extra, extra!

Ara ve Nadal, matarem el gall... El matarem?
Els treballadors "normals" teníem de fa anys i panys drets adquirits, no els aniré enumerant pas, però si podria dir quelcom sobre les pagues extres de juny i de Nadal d'enguany.
Dins d'una empresa que té diferents departaments, un d'ells una bona part són funcionaris, l'atra, com la resta de companys i companyes. Per situació econòmica delicada de la mateixa, la direcció va prendre mesures dràstiques (que tampoc cal enumerar). Els funcionaris ja no van cobrar l'extra de juny (aquí no crec pas que la decissió fos de l'empresa...) i, tinc entés que tampoc cobraran la de Nadal; la resta... Qui ho sap? Després de converses de la direcció amb el comité d'empresa van arribar a un acord, només cobrarien de les extres de l'any la meitat; pel juny els van ingressar el 50%, del 50% restant, 25% a fons perdut, l'altre 25% a gaudir en dies de festa, difícils d'aprofitar d'altra banda per part de molts treballadors/res perquè no hi ha suplències... Al desembre, el sou del mes que cobrin!
Tot això m'ha vingut al cap arran de llegir aquest article, una extra que ve i se'n va, ve i se'n va...
Extra, extra! L'extra, una "suerte que viene y va"?


12.09.2012

Blanc o negre?


Dins d'un grup de dones, encara amb (bons) gustos i apetències i, en un ambient càlid, va sorgir aquesta conversa:
- A tu et van més els blancs o els negres?
De seguida es van alçar veus animades...
- A mi els blancs...
- A mi els negres...
Una d'elles tot picant l'ullet va dir:
- A la Glòria li van els blancs.
Una altra més agosarada i sense perjudicis va afegir:
- On estigui un negre amb un bon cos i que et deixi un magnífic gust a la boca...
Noies, hagi pau, tot depèn del dia, del moment... Per què no blanc i negre?
Els blanc m'agraden (no tots), els negres... també però no pas "los peleones"!
I és que tot preparant el sopar de Cap d'Any a la Penya, a més a més de decantar-te per carn o peix, també ho pots fer amb bon criteri pels vins, blanc o negre ;-)
Txin, txin!
(Post a més pur estil Garbí (ell molt millor que no pas jo)

12.06.2012

2012 en imatges

Calendari fotogràfic 2012 sense sortir de casa. Complicada tarea triar 12 fotos de les moltes que faig al llarg de l'any. Crec que la selecció està prou decent :-)
Ja veieu que guanya el cel clar als núvols...

Gener

Febrer

Març
Abril
Maig
Juny
Juliol
Agost
Setembre
Octubre
Novembre
Desembre

12.02.2012

El silencio tiene un precio...



2 de Diciembre, hoy hace 30 años que Felipe González Márquez fue elegido Presidente del Gobierno de España. Sí, fue en 1982, más o menos por esa época, la Glorieta tenía esta pinta: tejanos, zapatillas con suela de esparto, camiseta negra, sin maquillar, sin abalorios y pelo largo al viento.
Para los jóvenes progresistas de entonces fue toda una "revolución", nunca hasta entonces había estado en el poder la Izquierda, mis recuerdos de niña siempre fue la de Franco en el NO-DO inaugurando pantanos... Después de su muerte, la Democracia, Monarquia Parlamentaria, la Transición y, el triunfo del PSOE, liderado por aquel joven Felipe que me gustaban de él como aquél que dice hasta sus andares. Recuerdo el slogan que se repite de vez en cuando y por diferentes partidos, sean de derecha, de centro o de izquierda: "El Cambio".
A lo largo de los 30 años me he mantenido fiel a Felipe y al partido que representaba, pero ha llegado el tiempo de las dudas, aquello de "donde antes veías una peca, ahora ves una verruga", no creo que tenga todo el "mérito" él, pero mira por donde ayer vi un testimonio que me dejó "pasmá" como diría su colega Guerra (no fui guerrista, lo dejo ahí).
Entonces ¿Qué me une ya a estas siglas? Los valores y los principios hay quien se ha ido encargando en su paso por el poder de echarlos por tierra y, la ideología... yo sé lo que creo y en lo qué creo.
Mi silencio ni se compra ni se vende.