7.07.2012

Oci, cultura i gastronomia

Ahir a la tarda vaig sortir a fer un volt, era el meu primer dia de vacances oficial i ho volia celebrar; així que xino xano vam sortir tots tres de casa, perquè la nena ens va acompanyar, amb un primer destí mot concret: Visitar dues exposicions a l'Ateneu: El Buit, que pare i filla encara no havien vist i, l'exposició del fotògraf mataroní Narcís Rovira (encara em recordo de quan va nèixer), vam mirar i admirar Les Santes 2011 per damunt, per darrera, a la dreta, a l'esquerra... i mai millor dit. Aquesta fotografia en concret està al sostre i t'has d'estirar per a veure-la, allà tenies mare i filla panxa enlaire comentant-la... a l'aixecar-nos ens va venir com un mareig a totes dues.
- Serà gana, vaig dir jo, mengem un gelat? 
La filla...
- No, igual seria pitjor. Bé, vam continuar Riera avall i al passar per  l'Ajuntament ens vam assabentar de l'hora de la dansa, encara teníem temps, seguim Plaça Santa Anna, Rambla i tornem a pujar. Faltava mitja hora per a començar l'espectacle i vaig dir: 
- Si no fos perquè estàs marejada podríem menjar ara el gelat...
- Ja no ho estic!
- :-) Ah, d'acord.

 

 Com que ja hi érem davant de la Gelateria Verdú, ho vam tenir fàcil, quin goig estar asseguda allà veient passar la gent i menjant gelat... La Glorieta un de llimona com aquest que veieu... 
Mentre es va fer l'hora de la dansa.


 

 A les set en punt, va començar l'espectacle davant l'Ajuntament, dos per a ser exactes, dansa contemporània difícil d'interpretar per a una profana en la matèria com servidora, però vaig gaudir igualment veient el treball dels artistes. Allà ens vam trobar amb en Xevi i l'Olga, som asidus a les mogudes del Centre ;-)
Les dues representacions següents també van tenir un escenari natural incomparable, la Plaça Santa Maria, la imatge es correspon a una d'elles; per cert, l'he agafat d'un regidor, en Q. F. i sense permís, ja li diré, no és pas la primera vegada  que li agafo, quan vam anar a fer la visita al campanar i l'orgue de Santa Maria, també!
I per a concluir Els Dies de Dansa a Mataró, ens vam desplaçar a La Muralla, on grups d'alumnes de teatre de la ciutat ens van demostrar el que saben i més; no vam poder acabar de veure tot, jo ja no sabia on tenia els peus, i encara quedava pujar al Palau.
Si quan abans de sortir de casa vaig avisar que anava a "callejear"...



5 comentaris:

Joana ha dit...

Una tarda en bona companyia!
En Martí i jo tenim pendent de veure les dues exposicions.
Bones vacances!

joan gasull ha dit...

Deu ni do quines maratons feu els de Mataró.......però sanes i que no decaiguin....bon cap de setmana

Glòria ha dit...

Us agradaran, Joana! Tenim aquest mes per a veure'ns... ;-)
Sí, tu, unes les busques, altres les trobes .-)Bon cap de setmana, Garbí.

Bonaire Street ha dit...

i que per molts anys ens podem trobar per els carrers de Mataró! ;- ))

Glòria ha dit...

Ara! M'encanta. Una abraçada, parella.