4.22.2012

M'he despertat de cop!


I sort, perquè... quin somni!
M'he muntat les festes d'agost del meu poble a l'abril, toma!
Tot indicava l'ambient que es viu a les mateixes: calor, penyes, braus... Concretament la tarda de divendres, quan havent dinat anem a la plaça del poble on es posen tanques i remolcs de tractors per a simular una plaça de les de veritat i, segons el programa de festes, hi ha exibició de vaquilles, no pas "corrida". tot i que sí que corren els mosso i mossess, sí!
Doncs això, encara no sé pas el perquè, vam anar "dues dones calaveres" cap a la plaça totes soles i així com entràvem vam veure la porta on estan esperant els animals que sigui l'hora de l'espectacle, oberta. Tan oberta  que asomaven el morro dos braus molt grans, no vaquilles, no; braus tipus dels cartells de "6 toros 6", ja m'enteneu... Van agafar embranzida cap al carrer on entràvem nosaltres, jo m'he arrambat tot el que he pogut a una gestoria que hi ha (de nena, era una botiga d'electrodomèstic i objectes de regal, ens anava de meravella per a jugar al "veo, veo", sobre tot les tardes d'hivern quan es fa de nit molt d'hora i no teníem gaires distraccions; no havia extraescolars, a casa no havia ni TV), no gaire ja que estava la persiana baixada, ni mirava, per allò d'ulls que no veuen... Encara de refiló he vist dos que es paraven a ensumar-me, sort que no els he agradat i han seguit el camí. De l'altra noia ja no m'he preocupat pas en la resta del somni.
Quan el terratrèmol ha passat i he preguntat per la sort dels braus, em van dir que els havien d'haver mort a trets, eren un perill, no es podia fer altra cosa...
Ja veieu, uns parlen de festes, altres de matar animals a trets, n'hi ha que parlen de banyes; i a mi m'ha sortit tot al somni, barrejat, m'he fet la pel·lícula a la meva mida. Només faltava un elefant.

4 comentaris:

joan gasull ha dit...

si comptem que somies amb banyes i trompes....es podria fer un altre lectura del somni....;) bon diumenge

Glòria ha dit...

He he he, tant de bo, Garbí! No era el cas, erotisme, zero...
Com va anar ahir la presentació del llibre? faràs post?
Bon diumenge.

Joana ha dit...

Un "poti poti" de somni.
Quin ensurt!

Glòria ha dit...

Doncs sí noia, els braus és que m'han ensumat el cul i sortosament, han decidit marxar :-)