2.05.2012

Visita a Santa Maria

Ahir a la tarda vaig fer una visita que en els 28 anys i mig que fa que visc a Mataró, encara no havia fet.
Al matí vaig llegir que es podria visitar el campanar i l'orgue de la Basílica de Santa Maria, li vaig comentar al meu home i, no li va fer el pes. Em vaig dir: una altra vegada serà, com que jo també estic últimament "molt casera", no em va saber molt de greu.
Havent dinat, vaig anar a llegir una estona al llit, amb la intenció de a les quatre estar llevada per a veure una "peli" de TV, però, em vaig quedar clapada, i passava de dos quarts de cinc quan em vaig llevar; com que ja possiblement no agafaria el fil, vaig anar a veure que es coïa per la xarxa, tenia missatges interns, un de la meva filla que em preguntava a quina botiga podia trobar cert article. La vaig trucar per a dir-li i, em va dir de quedar per anar a comprar i fer un volt; aleshores li vaig comentar el tema de la visita i li va encantar. Correns una dutxa i emperifollar-me, vam quedar a un quart de sis en cert punt; allà que vam ser totes dues i xini xano cap a Santa Maria, vam poder entrar amb el grup de dos quarts de sis (força nombrós), hi havia cada mitja hora durant dues hores.
Mentre ens feien una mica d'explicació a la porta del carrer, vaig pensar: t'has deixat la càmera... Però segur que en veuràs de fotos!
El primer de tot va ser pujar al campanar, una altra explicació, en aquest cas centrat en les campanes. Vaig poder veure cada campana pel seu nom, que mai m'havia quedat qui era qui. Ara ja sé que la Miquela és la gran i dóna a la plaça, la Carme la petita i dóna a mar, la Monserrat la mitjana a muntanya, i en front de la Miquela estan la Juliana i la Semproniana, una a sobre de l'altra. I a dalt de tot al cimbori, la Candelera i a sobre d'ella la Madrona.
Després vam poder mirar i admirar l'orgue, impressionant tot plegat, l'orgue i l'organista Raül Prieto; un orgue adquirit per Mataró el 1927, època daurada de la ciutat, el més gran de Catalunya!
Al baptisteri, zona més fàcil de visitar, allà ens van explicar el significat dels frescos, el vitrall, el terra... i dades de l'autor.
Una visita impressionant que es repetirà pel juliol amb més temps i millor temperatura, allà dalt no es suava, la veritat. Així que si us ve de gust conèixer el patrimoni que hi ha a Mataró...
Com que no vaig poder fer fotos, comparteixo les de contactes meus del twitter que sí van fer. Gràcies a tots!


Foto: R.B.

Foto: Q.F.

Foto: G.R.

Foto: R.B.

4 comentaris:

garbi24 ha dit...

deixar la mandra de costat i treure el nas fora sempre té la seva recompensa.......

Glòria ha dit...

Tens raó, Garbí; però mira, estic mandrosa últimament. Bon diumenge!

Ramon Bassas Segura ha dit...

Glòria
Quin honor el d'haver contribuït amb aquestes 2 modestíssimes fotos de mòbil a aquest escrit i aquest bloc que cada dia m'agrada més. I saber que vam compartir les mateixes emocions però amb mitja hora de retard (ja saps que a vegades els plaers no van acompassats) també m'agrada. ;)

Glòria ha dit...

Les vaig agafar sense permís, gràcies. Per cert, es nota a la claror (la de la campana) la mitja hora de diferència. Tens raó, els plaers no sempre són simultanis .-)