9.04.2011

Rosalía


Avui, quatre de setembre, una persona que sap tots els Sants i més, m'ha recordat que és Santa Rosalia, la meva mare ho celebraria...
Recordo que de petita jo era una mica tafanera, i, a ella que l'agradava guardar-ho tot, satisfeia la meva curiositat. Em posava les seves sabates de taló alt i la bossa de mà de quan era jove i passejava per Barcelona amb les amigues, obria les capsetes fetes de postals (eren molt xules), i, llegia les sedicatories, així com les de les fotos.
Encara em venen al cap fragments d'aquestes postals escrites per l'aniversari, el sant... Hi havia una que deia: "Santa Rosalia bendita, hoy es tu día, anda, búscale novio a mi amiguita, trabajador y honrado, que no fume ni beba, y que sea guapo. Santa Rosalía bendita, oye mi ruego, sácala de soltera, cásala luego."
Crec que santa Rosalia va escoltar el desig de l'amiga de ma mare i... va trobar el meu pare, San Antonio.

2 comentaris:

garbi24 ha dit...

Records....que fariem sense ells? Però que no t'abraci massa la nostàlgia, que tampoc és bo

Glòria ha dit...

Tens raó, Garbí. Només ha estat una estona. Per cert, ha passat a prop de casa teva...