7.27.2011

Ser o no ser mtv

Foto: Edgar E.

Avui, dia 27 de juliol, és la Diada, el dia principal de Les Santes Juliana i Semproniana; estem de Festa major a Mataró. Mentre escolto els trons de les matinades, escric aquest post.
Com llegia ahir al llibre d'Antonio Gala, "El manuscrito carmesí: Qué relativo es todo: para la rosa, el jardinero que la cuida es eterno, para el jardín, efímero". Avui pensava el mateix de ser o no ser mtv (mataroní de tota la vida).
Jo no ho sóc pas, només fa 28 anys que visc a la ciutat, i he de reconèixer que els primers, estàvem esperant les vacances d'estiu per a marxar; així com anaven creixent els nanos l'anàvem allargant fins a acabar en que fa anys que les vivim senceres, és a dir, la sortida de les vacances d'estiu, comencen del 30 endavant.
Però, els meus fills són mtv? Tot i fer menys de 28 anys... Jo crec que sí. Ells ja han nascut aquí, i si treiem els anys de quan eren ben petits, són "santeros". Sobre tot el nano; mira, per raons de futur professional, enguany se les està perdent...
Des de fa un parell d'anys, a més a més les fa amb la càmera de fotos, una d'elles la que ilustra aquest escrit, i l'any passat ja va ser la repera, no es va deixar, crec, res; tal dia com avui va arribar a l'hora de dinar, jo estava tranquil·la, sabia que era a Mataró, però on? Li vaig preguntar: d'on vens a aquestes hores? I em contesta tot seriós: de Missa... Jo: sí home! Que sí mama, t'explico... Hem estat esmorzant (no sé on va dir ni amb qui) i després amb els de l'Ajuntament hem anat a Ofici, una vegada allà he volgut entrar perquè mai havia estat, el que llegiu, es va empassar tres hores de Missa!!! I a més a més em donava detalls, era veritat, va entrar amb la mateixa roba que venia de festa, imagineu! He vist a aquest, a aquesta, a la veïna del cinquè, que toca un instrument de corda gran (el contrabaix, potser?) estava darrera d'una columna... Sort! Si no igual el veig per la TV, perquè jo vaig seguir la Missa de Les Santes per m1tv.
Enguany però, em sembla que algú/na que ha entrat nou a l'Ajuntament, no és mtv, i Les Santes estan una mica estabornides; si no, no s'enten el temps que ens està fent, actes suspesos i una temperatura no propia del mes de juliol ni del lloc que ens trobem: Mataró, ciutat mediterrània!
Tu ets mtv? Glòria a Les Santes!

8 comentaris:

garbi24 ha dit...

jo segur que no ho sóc.....però entenc el teu corason partio i més ara que acabo d'arribar d'aprop de la teva zona

Glòria ha dit...

Ei! has estat al Matarranya? Tu gironí de tota la vida, oi? Una abraçada, Garbí.

Eli ha dit...

A pesar de vivir a tan solo 10 km y haber trabajado 3 años en Mataró, nunca tuve la oportunidad de vivir esas fiestas. A ver si para el próximo año...

Petonets!!!

Glòria ha dit...

Oh! A ver si ya tienes la pierna bien del todo; este año a hacer bondad :-) Un beso.

Joana ha dit...

Jo ho soc donat que soc nascuda i criada a Mataró.
Saps quin és el problema de les Santes?, sempre ho maneguen tot els mateixos, les famílies que es consideren mtv, del centre de Mataró, i que és super difícil que entri al rovell de l'ou qualsevol que no pertany al seu clan.
Per quin motiu dels festes no es reparteixen per més barris?.
Fins i tot en Martí, "Santero" on n'hi pugui haver, opina com jo.

Glòria ha dit...

Potser teniu raó, passa de pares a fills el relleu, no ho sé pas. Però es poden viure amb la mateixa intensitat, no? Un petó, santera! Que no pas santa, ni ganes... ;-)

teresasadurni@hotmail.com ha dit...

Jo sempre dic que sóc de Mataró però com els de Bilbao; neixem a on volem,si cada cop soc mes santera,però M.T.V. no podria ser.ho mai per principis,al igual que la Joana santa tampoc.jeje jo soc massa anarquista per aceptar segons quines normes

Glòria ha dit...

Apa doncs, santateresasadurní! Bon dia, ens vam quedar sense Salseta...