3.22.2011

Títols i "titolitis"

Aquest dies es parla molt d'aquest assumpte, i em venen al record fets o converses de temps passats.
Primer explicaré el cas d'un home que va fer els estudis d'Enginyeria Tècnica Industrial, complets; després va presentar el projecte de fi de carrera, que li van rebutjar dues vegades (bé, una, la segona ni va tornar a mirar la nota) per causes que ell creia injustes. Va pensar que es fiquessin el títol allà on millor els hi cabés, eren altres temps i la feina no escassejava; de fet, la seva formació li va servir per a tenir una molt bona feina... fins fa uns dos anys i mig que l'empresa va acomiadar els treballadors per tancament d'activitat. Potser ara li aniria bé el títol que tantes vegades a casa l'han dit finalitzés, però sempre deia que no li calia, que l'agradava la seva feina.
D'altra banda, fa menys anys, quan jo em trobava en plena època de reciclatge, a un centre de formació es va parlar a una classe de la titulació, i la formadora va venir a dir que sí, era important el tenir un títol, però no tant... Que el més important era la formació, l'aprenentatge, l'experiència, etc. Ella va dir que això de la "titolitis" era un afegit, un guarniment.
Actualment queda demostrat que no és així, és molt important estar titolat/da. Per exemple a la meva feina ara cal acollir-se a aquest programa totes les persones que els hi falta titolació.
Estic esperant amb candeletes que la meva (discreta) titolació i experiència sigui validada per a tenir el títol que a partir del 2015 es requerirà per a treballar a la meva empresa.

2 comentaris:

garbi24 ha dit...

Jo sóc dels que va estudiar tard...per tenir un paper que així ho demostra. Sé que moltes vegades i cada vegada més farà falta. Però també és cert que he vist molts enginyers fent de manobre i gent sense cap titulació amb grans càrrecs. Una mica és la sort que et depara la vida.
Trobo molt injust, d'altre banda, que facin treure títols a gent que té molts anys d'experiència en la seva feina

Glòria ha dit...

Cert, hi ha de tot. Del segon tema, és el que hi ha, ja veurem com va, ja t'explicaré.