3.04.2011

Molt més que una cara

Ahir a la nit vaig anar a veure un documental al Monumental. Tot i no ser fan dels gèneres en que treballava l'actor mataroní, Victor Israel, sabia d'ell des de fa temps. Ahir, al saber que feien aquest documental, no vam dubtar en que el volíem veure.
Em van sorprendre uns quants comentaris que van fer d'ell actors i actrius, així com directors que van treballar al seu costat:
Que Victor Israel era el seu nom artístic, en realitat es deia Josep Maria Soler.
Que va treballar a uns 200 films, tot i que al documental només en surten una cinquentena.
Parlava anglès i va fer pel·lícules amb grans figures del cine.
Que mai repetia una escena més de dues vegades, no calia, ho feia perfecte...
Que quan li donaven un guió, es retirava, s'ho llegia, i quan tornava a donar una resposta (una vegada només va trigar 20 minuts, com va dir el director), ja venia transformat en el personatge.
També tothom va coincidir en què el seu físic li va condicionar molt; d'una banda li donava oportunitats de cara segons quins papers, d'altres les perdia...
Que sempre va ser un actor secundari, mai un "galán". Ni li calia, ell era molt més que una cara!
Que no ha estat prou conegut ni reconegut al món del cine, i jo afegiria a la seva ciutat...
Vaig trobar realment lamentable que a la passada del documental només fòssim una vintena de persones. Sí, l'IMAC ho haurà programat, però, es va fer prou difusió?
Bé, no sóc crítica de cine ni ho pretenc, només vaig veure un actor que la industria del cine no va saber veure el potencial que portava dins; com va dir una noia, que ella sí sap molt de cine, a la sortida: " si l'hagués agafat ara en Quentin Tarantino o directors així, hauria donat la volta al món"...
Jo ara ja conec una mica més la seva trajectoria cinematogràfica, no només li recordaré portant el gos a passejar per la Plaça Fivaller poc temps abans de morir.

2 comentaris:

garbi24 ha dit...

en totes les facetes hi ha gent molt bona que mai se la aprofitat degudament....és trist però és així.
JO el recordo en alguna de les películes que va fer, no sabia ni que era mort i menys que era de Mataró

Glòria ha dit...

Tens raó Garbí. Veus? ja saps alguna cosa més, je je je.
Bon cap de setmana, ja saps, jo passaré calçots per la gola... ;-)