3.02.2011

El civisme, cosa de tots

La setmana passada havia una circular enganxada al vidre de la porta d'entrada a l'edifici on visc, dient que aquesta rebríem la visita de la Creu Roja, allà es donava informació del perquè.
Doncs dilluns a la tarda ja van venir, no els vaig atendre jo ni sabia amb qui parlava el meu home fins que va tancar la porta. I em va dir, eren de la Creu Roja preguntant per la convivència al bloc, si hi ha algun problema, fins i tot preguntes molt concretes de neteja de l'escala. Tot força bé, cap problema greu que no es pugui resoldre dialogant, va contestar.
Van deixar un llibret: Guia de civisme, convivència i autoprotecció, i el vaig fullejar; és un projecte que l'Ajuntament de Mataró fa amb la col·laboració de la Creu Roja de Mataró a uns barris amb molta inmigració: Rocafonda, El Palau i Escorxador, on la convivència de vegades és complicada. Està força bé el contingut i fàcil d'entendre per a tothom...
He de dir que al meu bloc no "patim" greus incidents, només hi ha un pis una mica conflictiu, els amos el tenen llogat i ha passat gent de tota mena: des de "noies de moral distreta", per sudamericans i actualment sudsaharians, però bé, dins del que s'escolta que passa a altres comunitats. Tenen els seus costums, les seves "olors"...
Però ahir a la tarda vaig escoltar un parell de cops de porta forts, i com és a sota meu... Vaig pensar: hauran llegit el llibret? Vaig estar a punt de deixar el meu, que ja el tinc llegit, a la porta subtilment.
Tots som iguals, mateixos drets, mateixos deures; ni més, ni menys!

6 comentaris:

garbi24 ha dit...

que al segle 21 2ns hagin de portar un llibre de com ens hem de comportar ho trobo força trist, apart de que la gent ja sap com comportar-se, el que passa es que no vol. Mà dura!!! es el que falta.
M'agrada que tornis a publicar...;)

Glòria ha dit...

Doncs quan es fa, és perquè cal, no tothom sap conviure en comunitat, o no volen, com dius tu.
Gràcies, Garbí; sé que t'alegres, però no és cap garantia de continuitat, això de la setamana blanca que em té a casa... Una abraçada.

Joana ha dit...

Costa una mica, però crec que ho han d'aprendre.

Glòria ha dit...

Tens raó, Joana; tenen els seus costums molt arrelats i costa adaptar-se, però se'ls ha d'ensenyar.
Com tens la setmana?

Joana ha dit...

Glòria he agafat dos dies, després d'un Consell esgotador, per estar amb en Martí.
Ja saps... mare soltera je je :) Bon finde!!

Glòria ha dit...

Perfecte, gaudeix-los! Jo ja saps, aquest "capde" al poble amb la penya :-)