12.14.2010

Temps de neu

Foto: Muro del FB de AZE
La nevada del 62 va ser sonada. Avui, una revista local, ha publicat una notícia de la que va caure aquí a Mataró, al nivell del mar; doncs imagineu la que va caure al meu poble de la província de Terol!
Tothom va explicant on era aleshores, l'edat que tenien, com ho van viure... Bé, doncs jo tenia sis anys i ja tinc records.
Per aquella època ballava el twist pel descosits amb la Merceditas la meva "amiguica del alma" (amb el temps vas tenint altres amigues i amics "del alma" i ja, ni twist, ni na de na. Érem les ninetes dels ulls de la mestra, "Doña Gloria Turul", com es divertia veient-nos ballar!!! "Lo bailan los muchachos y la gente mayor, pues es el nuevo ritmo que ha nacido del rock,se pone un pie delante, y ya se puede bailar..."
També recordo com se m'atragantava la caligrafia; volien que tinguessis la mateixa que la mestra que t'ensenyava (no vaig tenir mestre fins els 12 anys) I jo en aquest aspecte era molt àcrata, tenia el meu propi estil, perquè havia d'escriure com altra persona?
Bé, de la nevada en concret recordo la de dies que vam tenir els carrers gelats, la neu es fonia i es tornava a glaçar, la meva mare va caure i es va trencar un turmell amb molta mala pata, va trigar molt de temps a curar-se del tot, i als canvis de temps sempre es resentia.
També recordo que per a la Cabalgada de Reis, que venien en caballs (o eugues, no sé pas) van tirar sal per on havia de passar, jo no ho havia vist mai, però clar, perillava la integritat física de Ses Majestats. Els regals sí que tampoc sé com anirien... pots comptar!
Així que ja veieu com va anar la meva nevada del 62. Per cert, l'any passat van caure dos o tres nevades al poble de no tan importants, per a mostra la imatge que ilustra els post.

6 comentaris:

Joana ha dit...

Esperem que no es repeteixi, seguim sense estar preparats!
Bon dia nena.

Glòria ha dit...

Però tu no t'enrecordes, oi? Series molt petitona, Joana!!!
Clar, en un lloc com aquest, qui pensava que hi hauria (o pot haver-hi) una nevada així?
Bon dia;-)

garbi24 ha dit...

Doncs suposo que de la nevada del 62 en sóc una consequència...vaig nèixer el 63.....;) Bona nevada, segurament

Glòria ha dit...

Segurament, je je je. Ets tremendo!!!

Joana ha dit...

Tenia mesos només, però el meu pare en tenia algunes fotos. :)

Glòria ha dit...

Clar, les fotos són un bon testimoni, bon dia Joana!