11.20.2010

Teixint un món sense violència


Sota aquest títol, "Teixint un món sense violència", les vocalies de dones del Consell Municipal per a la Igualtat d'Oportunitats de les Dones, han organitzat per a aquesta tarda a la Plaça Santa Anna de Mataró un acte públic conjunt amb totes les entitats i grups que formen dit Consell. A la foto, un moment de la representació teatral que ha posat els pèls de punta a més d'un i una. Pancartes i cartells portats per homes i dones de diferents cultures; per cert, jo portava un cartell amb una frase en castellà que m'ha encantat: "No calles".



També s'han penjat papallones pintades per tothom que ha volgut, i amb frases relacionades amb la violénica envers les dones escrites al darrera; el significat de les papallones seria la metamorfosi que pateixen aplicat a la dona maltractada: un dia surt, obre les seves ales al món, i comença a volar. S'han llegit unes quantes frases, la meva que era un desig, no pas una utopia, l'ha llegit un home, fantàstic! I venia a dir: " Perquè aquest sigui l'últim acte que celebrem. Prou de violència masclista!" Tant de bo, oi?

Aquesta segona imatge correspon a un altre acte que va tenir lloc ahir, organitzat per l'AV del Palau, el meu barri. Una xerrada de la Dra. Ester Limón amb el nom "La dona curadora avui dia", que va crear un llarg i profitós debat.
Encara queden més actes, xerrades i tallers per a commemorar a la ciutat, com cada any, el 25 de novembre, Dia Internacional contra la violència vers les dones ... I jo em pregunto, fins a quan?

Fotos: Roser Martínez Montaner


4 comentaris:

garbi24 ha dit...

de la manera que està tot....crec que tenim problema per temps, la crisi, l'atur la manca de recursos....tot es llenya per alimentar els mal tractaments. Ja sé que no hauria de ser així...però la manca de felicitat fa que la gent faci barbaritats.

Glòria ha dit...

Buf, Garbí, no sé ni què contestar... I podríem afegir, ments malaltes, no té cap altra explicació per a justificar aquesta ràbia que manifesten contra la dona.

TERESA ha dit...

La crisi i la manca de recursos no son escuses;agravants potser pero no es aixo.Jo tambe ho paso molt magre economicament i no he maltractat ni al gat, tambe quant veig un noi jove i guapo m'agrada pero per mi es com una obra d'art.Tots homes dones infants mereixent el mateix respecta que un cuadre de Miró

Glòria ha dit...

Cert Teresa, ben cert.
M'ha agradat això del quadre de Miró...