10.16.2010

Al mig, un campanar


Una participació al Joc literari d'en Tibau, es tracta d'escriure un text entre 100 i 200 paraules sense fer servir la lletra E. Us hi atreviu?
Aquesta és la meva proposta:


Lloc: una població no molt gran, d'una província allunyada i oblidada. La rica i abundant horta salpicada d'aigüa clara i brava d'un cabalós riu "fill" d'un molt important peninsular.
Al mig d'un plaça rodona i força gran, una font d'aigua on diu "no apta al consum", vol dir no clorada... Tota la vida s'ha mullat la gola la poblacio i molts anys ho farà!
Situada al mig, apoltronada a una cadira amarronada davant la taula, m'aturo a cruspir una bona plata d'amanida; mirant cap amunt diviso l'alta i bonica punxa d'un campanar admirat a tota la comarca i la província, i, orgull masino! Al costat, un blau magnífic, i l'arbrat l'acarona amb fosca frondositat color amaragda.
Mas de las Matas, lloc on vaig caminar a gatas, on vaig dir mama i papa al iniciar la parla, i on vaig caminar una passa i altra passa molt aviat, ni un any! Lloc on vaig sovint a visitar familiars, amics i, visita obligada al "Camp Sant". Allà... la mama, la tata i mon papa.

12 comentaris:

garbi24 ha dit...

Molt bé ....tot i que no fas referència a la cadira que és el que havia d'inspirar el text.

Glòria ha dit...

Glups, no m'he adonat del detall, ara rectifico, una vegada més, gràcies Garbí!

Jesús M. Tibau ha dit...

el tema de la cadira està agafat una mica pels pèls, perquè en teoria el text s'ha de basar en la foto que poso al blog, però com que és la teva primera participació als jocs literaris, penso que a tothom li semblarà bé que te'l doni per bo.

Glòria ha dit...

Moltes gràcies, Jesús! Endavant ho tindré en compte.

Joana ha dit...

Molt bé!!

GAIA ha dit...

A mi ja em sembla bé.... m'ha agradat a pesar de no fer referència a la cadira.

Elvira FR ha dit...

Molt bon text sense la "e" i sense la cadira! és broma...molt ben escrit,m'ha agradat de veritat!

Glòria ha dit...

Moltes gràcies Joana, Gaia i Elvira.
La veritat és que el tema cadira no m'havia adonat , demano disculpes; després he posat una allà pel mig, je je je.
Uh! Ah! "las chicas son guerreres..."
Bona nit.

Joana ha dit...

T'he deixat un petit premi al meu bloc :)

Glòria ha dit...

Oh, gràcies Joana, avui em va bé; ahir a la nit va ser molt especial. Un petó

montse ha dit...

Bon relat, sense cadira i ni una "E"

Glòria ha dit...

Gràcies Montse :-)