7.07.2010

Passió vermella

Aquest fenomen es dóna any rera any cada sis de juliol a les 12 del mig dia. "El Chupinazo"; amb que comencen les festes de Pamplona: "Los Sanfermines". Els mitjans de comunicació acostumen a dir "la marea roja", jo li diria passió vermella; això és una veritable passió!
Avui, set de juliol, primer "encierro"; els mítics carrers pamplonesos es vestiran de blanc impol·lut, el blanc dels mossos i mossas que corren al davant, al darrera, al costat... dels braus, molts d'ells d'un negre atzabeja preciós.
Mossos i mosses que estimen la seva festa, arrelats a una terra ferma amb marcada identitat.
Una pena que últimament també hi ha gent (normalment estrangers estrambòtics) que tot i estar atrets pel color de la festa, no la coneixen ni la poden sentir com a pròpia, si a sobre van passats de "tragos"... passa el que passa.
A casa ens agraden "Los Sanfermines", només "el encierro" de sempre, res de places ni toreros. El jove de la casa, un any més, ha anat a "Iruña" a viure la festa, a la bossa no han faltat els famosos pantalons blancs, així com samarretes blanques, i mocadors i faixes vermelles, que tornarà tot negre...
Servidora els veurà davant la tele, puntual a les vuit del matí.
Pamplona aquests dies: blanc, vermell i negre.
Post ideat en una habitació lila, on es veu tot negre (per estar fosc), després d'una mitja nit en blanc

8 comentaris:

Joana ha dit...

Prefereixo un bon plat de cireres, ben vermelles! :)

Glòria ha dit...

També és una altra passió ;)Per cert, les d'aquesta setmana que les vaig triar jo, boníssimes! Dures i amb un punt d'acidesa, com a mi m'agraden.
Bon dia Joana!

garbi24 ha dit...

jo prefereixo les corridas...sense braus i amb bona tonalitat de colors

Glòria ha dit...

Que se quiten los toros donde haya una buena corrida, no? Tremendo Garbí!!! Je je je.

Arare ha dit...

mèncanta el teu joc amb els colors :)

petonets multicolors

Glòria ha dit...

Gràcies Reina del Mar, i a mi m'encanta tenir-te per aquí, com sempre!

teresa ha dit...

Los Sanfermines" vaig estar a punt d'anar una vegada convidada per una noia de Pamplona; ja fa molts anys; no hi vaig anar i crec que ja m'ho perdut, podria anar com a turista pero no es el mateix,el ambient de las cuadrillas, els menjars que preparen i les vegudes penso que ja no aguantaria el ritme.Es cert t'arrepenteixes de lo que no has fet

Glòria ha dit...

Jo sí, he estat a "Sanfermines" i a Pamplona sense festes; m'encanta, Navarra és un lloc d'aquells que sempre vull tornar. El país Basc també...