3.29.2010

Ahir: Hola, Federico!

Foto: Bloc EPMA

Ahir a la tarda, per fi, vaig poder veure "Hola, Federico", representació de la versió teatral de l'obra de Federico García Lorca "La casa de Bernarda Alba" pel Col·lectiu de teatre mataroní EPMA. Dic per fi, perquè ja la van fer fa unes setmanes i es van esgotar les entrades, em vaig quedar sense. La van haver de tornar a representar. En aquesta ocasió la "Martirio" ja comptava amb servidora...
Vam anar amb la Joana, però allà els seients els teníem separats, ja que la compra d'entrades no va ser simultània; al final al costat meu tenia dos seients buits, després del descans vam poder estar juntes.
Va estar genial, tenia bones referències, però alguna interpretació en va commoure especialment; la Bernarda! Quin paperàs!
El tema ja el coneixeu: amb el franquisme, guardar l'honra per damunt de tot!
Penso que algunes persones de les que van anar no sabien ben bé de què anava, potser esperaven una comèdia o així, i reien a la mínima, crec que mogudes per la cara coneguda de les actrius, o vet a saber! Parlaven entre elles fort i feien comentaris fora de text, o... és que jo estava molt susceptible? Per no parlar del tema mòbils!!!
Jo, pell de gallina molts cops i, amb llàgrimes als ulls més, que no pas somriures.
L'enhorabona a EPMA: teatral i solidària!

4 comentaris:

garbi24 ha dit...

Molta gent no te conciencia del que va ser el franquisme, per això no enten moltes vegades de que va

Joana ha dit...

Com era d'esperar, em escrit del mateix!
Aixó pasa quan comparteixes tantes coses amb una amiga especial, com tu.
Jo no en tenia referències, en tenia prou de conèixer qui sortia, va ser com diuen els joves.. massa!

Glòria ha dit...

Bona tarda, Joan i Joana. Com es nota que estic de vacances, jo per aquí a aquestes hores...
Una tarda molt completa i emotiva, digna de compartir.
Com diu la Joana, l'elenc era potent, no podia fracassar!!!
Una abraçada

mossèn ha dit...

ja no recordo el darrer cop que vaig anar-hi al teatre ... salut