2.05.2010

La Maternitat... a la butxaca

Ahir al vespre vaig assistir a una xerrada fantàstica, mil vegades que escolti parlar a l'Assumpta Montellà, mil vegades que m'emocionarà...
L'acte estava organitzat per l'Associació de Veïns de l'Havana i Rodalies, un barri mataroní que m'agrada molt. Cal dir, que aquesta entitat és una de les col·laboradores en el projecte de portar la Maternitat d'Elna a Mataró, i tot parlant és quan ens van dir que precissament des d'una de les seves activitats "La Tertúlia Literària", havien triat aquest llibre per a comentar i, havien convidat a l'Assumpta per a fer una conferència-col·loqui. I, allà que vam anar!
A l'arribar, veia llibres coneguts per mi de La Maternitat d'Elna, i, també veia uns altres de més petits que no em sonava ni la imatge, quan vaig tenir l'oportunitat de veure un de a prop ja me'n vaig adonar quin llibre tenia al davant, no coneixia pas ni lel format ni el color, genial! Tothom anava amb el seu llibre a la mà, l'edició de butxaca.
Quan va entrar l'Assumpta anava dient hola a tothom, i jo pensava, caram... Al llarg de la xerrada ja vaig entendre tot; l'Assumpta vivia allà abans de marxar de Mataró, estava davant dels seus veïns i les seves veïnes, els hi parlava de "la mare", perquè tothom coneixia la seva mare... Ah! I vaig descobrir una altra cosa que tenim en comú ella i jo, vam treballar a Can Gassol, un altre dia amb més temps, ja parlarem del nostre passat laboral, je je je.
Tot seguit, va començar a parlar de com va arribar a ser historiadora, escriptora, conferenciant... va començar a parlar de La Guerra Civil, de l'Exili, de Camps de Refugiats, de la Maternitat d'Elna, de l'Elisabeth Eidenbez... Vaig treure el mocador un parell de vegades, però ella també estava emocionada, fins i tot un veí sanglotava quan li va donar les gràcies per ajudar-nos a conèixer aquesta part de la història que, possiblement si no arriba a ser per ella no haguéssim conegut mai.
Mentre jo parava orella, escoltava parlar de l'obra de teatre a la Sala Cabañes... Jo ja tinc les entrades, jo les tinc encarregades, jo les encarregaré... I com estàvem entre amics, em vaig ficar en alguna conversa. Sí, avui divendres i demà dissabte de 20 a 21 hores, tot i no haver-hi ja Pastoretes, obren taquilla per La Maternitat d'Elna, aprofiteu! No espereu a última hora del dia 12! Que es pot formar molta cua... Una senyora va trucar en aquell moment i va dir que avui aniria a buscar-les; així m'agrada!
També m'arribava un SMS d'altra entitat col·laboradora: Glòria, nosaltres serem uns 20... guau!
Bé, com podeu veure, tenim la Maternitat d'Elna a la butxaca!!!
La mateixa Assumpta recomanava veure la representació teatral, i va dir el temps que fa que estem treballant perquè tinguéssim l'oportunitat de veure-la a Mataró, ella ho sap! Per fi ha arribat el dia.
Ens veiem divendres 12 a La Sala Cabañes a les 21:30 hores, no m'hi falleu, passaré llista. I recordeu, avui i demà podeu anar a buscar les entrades, tant si les teniu encarregades com si no.

8 comentaris:

Striper ha dit...

I despres hi ha una copa o no' Bon dia.

Glòria ha dit...

Ahir vaig marxar una mica abans d'acabar, es feia tard, no sé si la farien. Divendres 12, copa no; col·loqui amb l'autora i els actors de l'obra.
Bon dia, Striper!

garbi24 ha dit...

Tot el post despren ansietat de dia 12F.

Glòria ha dit...

Garbí, és il·lusió; si vols, una mica de neguit, esperant que tot sorti bé.
Bon cap de setmana.

Gaia ha dit...

Quin acte tan emotiu!

Glòria ha dit...

Molt, Gaia; però mira la mateixa Assumpta el post què va fer...
http://sentimentsaflordepell.blogspot.com/2010/02/conferencia-al-barri-de-lhavana-de.html

pepi ha dit...

Gloria: Escrius que és una pasada!
Petonicos

Glòria ha dit...

Gràcies Pepi. T'ha arribat el missatge? I a més a més el teu barri!!!
Petonicos, fins d'aquí a una estona.