1.31.2010

Com a casa... enlloc!

Aquests dies he sentit a dir a dues persones que menjar fora de casa no és igual. Un, un amic que ha estat a Alemanya i, ha vingut fart de mantegues, cremes de llet i tonteries; l'altre, la meva filla, que amb tres setmanes que porta a Londres ja em fa pensar què estarà menjant (tant que ens agrada la cullera!), diu que anar al super a buscar quatre coses bàsiques li va costar un ull de la cara...
Tot plegat, ahir, sopant amb el meu fill una amanida d'enciam i espàrrecs amb un bon rajolí d'oli d'oliva i, salmó fresc passat per la paella, amb el seus corresponents postres, ens va dur a la inevitable conversa de la sort que tenim a casa nostra.
La gran varietat de productes de qualitat; si ets vegetarià, no et falten fruites fresques, verdures, hortalisses, llegums, cereals, fruits secs... Si ets més de proteïnes tenim un gran ventall de "verdura de corral" com deia el tiet Antònio, i si les prefereixes marines, estem envoltats d'aigua, el peix no falta; ara no em vingueu que si és car, que si... el peix congelat té les mateixes propietats que el fresc.
Tenim tot el què volem sense anar gaire lluny de casa. Anar els dissabtes al mercat de Prat de la Riba és tot un plaer, però si per qualsevol cosa no hi pots anar, a la cantonada tens una fruiteria amb qualitat i preus molt competitius. El peix, a la peixeteria de tota la vida, el congelat en qualsevol super que et vagi bé, n'hi ha la tira, si vols al costat de casa i si et ve de gust anar més lluny; les carns i l'aviram que vénen de Guissona estan molt bé (el xai del poble...). Si t'agrada innovar i t'apuntes a la cuina ètnica, també ho pots fer, botigues no falten per a adquirir productes, a casa últimament el cous cous "glorieta" té una gran aceptació. Altres plats, ja no m'he posat.
En definitiva, que després de dues madalenes remullades amb el meu cafè amb llet, això és el què m'ha sortit, aquí hi queda!

7 comentaris:

garbi24 ha dit...

La veritat es que si, com a casa enlloc, tenim una varietat i manera de fer que te moltes possibilitats, i si no fos per els imposts que ens hi posen encara seria més barat i els productors hi guanyarien més.
Ostres ja he tornat a criticar els polítics......

Glòria ha dit...

I tu amb el teu hort ecològic...
Ains!!! Et tiraré de les orelles!!!

Arare ha dit...

Josep M. de Sagarra ho deia clar: vivim al rovell de l'ou!

Bon diumenge, Glorieta, m'has fet venir gana i això que acabo d'esmorzar!

Joana ha dit...

Cert i molt! Gaudim de moltes coses úniques.
Però de tant en tant, s'han de provar d'altres je je.
Petonets

Glòria ha dit...

Bon dia Arare, bon dia Joana!
Aprofitem del que tenim i, de tant en tant, provar coses noves; aquest seria el resum, no? ;)
Petonets a totes dues.

Striper ha dit...

Niña quin luxe , a mi m'encanten els mercats umm , olors , colors, dependentes amables..

Glòria ha dit...

Je je je, no hi ha mercats a Manresa???
També hi ha dependents amables... ;)
Una abraçada, Striper.