12.20.2009

Visita al Parlament de Catalunya

Per ahir al mati, el PSC de Mataró havia organitzat una visita al Parlament de Catalunya; en altres ocasions ja s'havien fet sortides, però jo mai havia pogut anar-hi. Ahir, un dissabte al matí, no ho podia desaprofitar, i més anant de la mà de la companya i Diputada al Parlament, Consol Prados.
Vam sortir un grupet des de Mataró en tren, i vam fer el recorregut que la Consol fa cada dia per anar a la feina, allà ens vam reunir amb altres companys que havien anat pel seu compte i, vam entrar després de passar les mesures de seguretat. Al principi es veia buit, més tard el número de visites era important, era dia de portes obertes.
L'edifici és magnífic, el què es va perdre la Reina Maria Cristina! O era Cristina... (jo en monarquies no estic molt posada), les escales no estan tan trepitjades com les del Palau de Versalles, on la Maria Antonieta les desgastava de valent.
Ens van ensenyar sales i més sales: les famoses dels "passos perduts", la sala de reunions de portaveus, el despatx del President del Parlament... I l'Hemicicle, allà on s'aproven les Lleis, allà on es decideixen les coses importants per a Catalunya.
En aquell moment, la guia va seure entre nosaltres, que hi érem als seients reservats per a la premsa, i va prendre la paraula la Consol; ens va explicar com gaudeix de la seva feina, com li agrada, i, aquest entusiasme es transmet. Vam sortir encantats, fins i tot la guia li va dir quelcom com: felicitats, ha estat tota una lliçó, jo m'he de saber les coses, però és impresionant com ha explicat en un llenguatge planer una cosa tan complicada com és parlar de Lleis, de ponències, d'esmenes, de recursos, de tràmits...
Fins i tot la petita del grup, que ens va delitar amb la seva simpatia, feia preguntes i intervencions, amb sis anys!
En fi, una experiència que recomano, i si vau guiats per una persona competent... ja, fantàstic!
Vaig arribar a casa al voltant de les tres de la tarda, dinar, una mica de descans, i cap el Centre a comprar algun detallet que em faltava.
A la nit estava rendida, perquè a tot el que he dit que vaig fer, sempre s'afegeix algun extra. Avui el dia tampoc serà avorrit.

5 comentaris:

garbi24 ha dit...

Et vares reservar alguna cadira ja, en el parlament?
Aviat t'hi veig!!! després vindré a la visita, segur.
Arquitectònicament parlant segur que m'agradaria molt de veure'l

Striper ha dit...

Jo fa molts anys que el vaig veure, m'agradaria tornar.

Glòria ha dit...

Sí, tenia cadira, la reservada a les visites, je je je. MSegur que t'agradaria, Garbí.
Striper, i si vas quan hi ha Ple, es veu que es gaudeix molt.

GAIA ha dit...

A mi també m'agradaria visitar-lo! Potser algun dia...

Glòria ha dit...

Sí, dona! Un dia de portes obertes. Jo he trigat molt, je je je.