12.26.2009

Continuen les festes


Escolto en la llunyania el cant d'un gall, anuncia un nou dia, o... està content de què s'ha salvat de presidir alguna taula de Nadal? Tot i que potser no és aquesta la finalitat que le té reservada el pagès o la pagesa, la seva finalitat és ser l'amo del corral.
Ahir, tot fent un passeig per la "Fira dels hippies", vam parlar del dia d'avui: Sant Esteve. Al meu poble quan era joveneta li dèiem "el segundo día de Navidad", ara no sé si es celebra o no, fa molt que ja no estic al poble en aquesta data; que tampoc es feia res d'especial, era una excusa per arribar una mica més tard a casa el dia de Nadal... Quan els de la meva generació ens deleitàvem amb les cançons del Conjunt "Llovedor" de Castellote.
Allà tampoc per Nadal està la cultura gastronòmica de l'escudella i el pollastre, es mengen altres coses; recordo que fa uns anys, quan els nanos eren petits, anàvem a passar el Nadal al poble, a les tardes quedàvem la colla i sempre es parlava del que havíem menjat uns i altres. Recordo que un any la que vaig triomfar vaig ser jo al dir que havíem menjat faisà a la xocolata... Quin nivell tu! És el què té tenir un caçador a casa, només va ser un parell d'anys i, he de dir que no ens va entusiasmar; encara escolto alguna veueta dir: doncs jo prefereixo un ou ferrat...
En fi, avui Sant Esteve, a casa serem dos per dinar, o sigui que estarà de seguida fet .Que tingueu un bon dia!
La ciutat ja desperta, els carrers avui els he posat jo.

10 comentaris:

garbi24 ha dit...

Doncs jo encara amb la boca i el cap espes....tinc una ltre dinar familiar...d'aquells que no hi falta de res.
La setmana que bé penso que haurem d'atacar les verduretes....encara que no m'agradin gaire.....
Que tinguis bon dia

Glòria ha dit...

Ànims Garbí, un esforç més...
Igualment per a tu i els teus.

Joana ha dit...

Bueno s'ha de ser positiva, si sou dos, menys feina! :)
Ahir, aqui, varem ser 8, una feinada encantadora, avui toca dinar "Torres" i encara no se segur quants som però més de 30 ben segur!
Això sí, avui no cuino jo je je, toca restaurant que som massa gent!
Petons

Glòria ha dit...

I tant!!! S'agraeix fer "campana".
Mare meva, més de 30 Torres!!! Nosaltres ahir sis, abans d'ahir set... Per Reis sí que serem 10. I ja està, tota la família.
Que hi vagi, molt i molt bé la trobada.
Petonets.

teresa ha dit...

Dons aqui una que esta pasant el Nadal;amb sopetes ;tot sigui per la salut:El dia 24 erem 14 Sadurni,les meves dues germanes els fills i els nets (de ellas clar)de moment de part meva semble que no.....hi han ganes de nets

Glòria ha dit...

Sort que són dies de sopetes...
Els nets... abans es deia: quan Déu vulgui. Ara et dic: quan ells i elles vulguin.
Continua amb la sopeta el dia de Sant Esteve, quan et torni a veure ja no et reconeixeré.

Striper ha dit...

Per sort entre mix i han dies per pair els excesos.

Glòria ha dit...

Doncs sí, tot i així...s'ajunten.
Com portes la feina, Striper? Una abraçada.

GAIA ha dit...

Faisà a la xocolata? Mmmm.... ha d'estar bo!
El que no suporto d'aquestes festes son les taules interminables de gent. El dia de nadal a casa vam ser cinc (tranquilet i bé) però el dia de St. Esteve a casa d'altres erem 18 (quina angoixa). Vaig quedar ben marejada!
Petons

Glòria ha dit...

Hola Gaia, doncs la veritat, no va triomfar gaire el faisà...
Nosaltres som poca família, sempre estem pocs. Per cap d'Any sí que anem al poble amb la penya, i allà, és la bogeria!
Bona entrada d'Any, guapa!