11.23.2009

Llibre o pel·lícula?

Aquesta pregunta sorgeix sovint quan hi ha la versió cinematogràfica d'un bon llibre a l'abast del públic (de vegades també en teatre) Què t'ha agradat més, el llibre o la pel·lícula?
Ahir a la tarda vaig tenir l'oportunitat d'anar a veure la projecció de: Els homes que no estimaven les dones. És un dels actes que les entitats de la meva ciutat té programats amb motiu del Dia contra la Violència envers les Dones. He de dir que jo sóc més de lectura que no pas de cinema, però un diumenge a la tarda no trencava molt l'agenda; a més a més, persones properes a mi, me l'havien recomanat. Com que la meva filla tampoc l'havia vist i, tenia també bones referències, vam anar totes dues xino-xano.
No faré cap crítica, no entenc ni vull. Sí diré el meu punt de vista.
La pel·lícula em va agradar, cert que una té molta imaginació i amb els llibres la deixa anar: la Lisbeth Salander me la imaginava més esquifida (tal com la descriuen al llibre) i el Mikael Blomkvist me l'havia fet al meu gust, res a veure amb el que vaig veure a la pantalla. La trama és la mateixa, no s'aparta gaire, potser algun detall més exhastiu o en profunditat al llibre; però bé, s'entenia.
Amb la lectura vas llegint les vides paral·les i vas descobrint coses que al cine no t'assabentes fins el final. O és perquè jo ja m'he llegit tots els tres llibres i em sé la vida i miracles d'aquesta parella de pe a pa.
Total: llibre i pel·lícula, per què no les dues coses?
Per cert, molt encertada pel dia que es commemora: Dia contra la violència masclista; com diria aquell del Polònia: Què cabrons!!!

8 comentaris:

garbi24 ha dit...

Jo soc de les dues coses, llibre i pelicula i primer evidentment el llibre.
Quant veus la pelicula saps com acabarà, però sempre fa gràcia de saber com ho faran.

Glòria ha dit...

Sí, amb aquesta sentia curiositat, perquè uns em deien millor el llibre, altres millor la pel·lícula...
Gràcies, Garbí.

Striper ha dit...

Jo soc primer decllibre i despres de pelicula, pero crec que el llibre el vius mes.

Glòria ha dit...

Jo també, Striper, jo també. la "pel·lícula" te las fas tu, je je je.

assumpta ha dit...

encara no he vist la pelicula, em fa una mica de mandra doncs amb la violència del llibre ja em vaig tenir prou.
La pelicula és tan violenta?
ara que ja m'he llegit els 3 d'en Larsson estic descobrint un altre suec: en Mankell
en parlem
un petonàs

Glòria ha dit...

Hola Assumpta, doncs hi ha un parell d'escenes fortes relacionades amb els maltractaments. Si t'agrada més llegir i et fa mandra veure la peli, ja està bé, és suficient.

Joana ha dit...

De vegades decepciones, les pelicules, espero que no em pasi el mateix!

Glòria ha dit...

És cert, per això com diu l'Assumpta "em feia mandra", ja estava bé amb el llibre; no ha estat així, com en altres casos, em va agradar.
Bon dia, Joana!