11.08.2009

Alicia, al país de les meravelles?

Doncs sí, ahir al vespre vam anar amb la Joana al teatre a Granollers, a veure l'obra Alicia ja no viu aquí, la nova obra de la companyia Projecte Galilei; tot un detall per part de dita companyia, ens van convidar... Més endavant ja diré el perquè.
Jo ja m'havia informat de què anava: del rol de la dona al franquisme, ambientat a l'època i amb cançons i vestit d'aquells anys. Comença amb l'Alçament del 18 de juliol de 1936 i acaba la nit del 23-F.
Quin repàs, quins records... que si a les tardes a l'escola tocava costura... que si a cantar el caralsol... els tabús del sexe... els pecats... els maltractaments dins de la parella... En definitiva, la pèrdua de la totalitat dels drets conquerits per les dones durant la República...
Tot amb puntets d'humor, vaig riure i somriure i, com no, en algun moment també em vaig emocionar, no només pels textos, també les interpretacions, fantàstiques! Set dones joves amb talent per actuar, per cantar, que et transmitien, t'arribava allò que es va viure a la dictadura franquista. Molt bé tot plegat!
Les cançons en català, en castellà i en anglès, ja voldrien alguns que han passat per "Operación Triunfo" tenir la veu i el saber estar en escena com tenen elles!
També ens va anar bé a la Joana i a mi per relaxar-nos una mica, parlar amb les nostres respectives filles, i... vam ser molllttt boneeess, a l'arribar a Mataró... A dormir...

12 comentaris:

Joana ha dit...

Potser varem ser massa bones ara que hi penso... :)
Veig que t'has "inspirat", ha començat un dia "meu" i s'ha tornat "teu".
Va ser una sortida deliciosa i quines filles més bones tenim!

Glòria ha dit...

Si és que estàvem cansades, Joana!
Amb la discreta sortida del sol i, un Ibuprofeno... sembla que no tinc tant mal de cap, ja veurem! He fet l'esforç per a escriure, no em venia de gust.
Que descansis molt, jo aniré una estona al llit.
Elisabet (la Jordina també és molt maca)i Andrea. En Jordi un altre dia.

garbi24 ha dit...

Sembla una obra digne de veure, celebro que ho passesiu bé.....tot i ser bones, clar que si us vigilaven les filles.....

Glòria ha dit...

Doncs la veritat és que vam sortir encantades, a la teva ciutat ja ha estat.
Mira, no teníem ganes de "liarla" ahir, estàvem tranquiletes...

teresa ha dit...

Gràcies per compartir amb nosaltres la obra; per poc que pugui la veure; em creure lo de ser bones"mal fet " s'ha de aprofitar tot el que la vida ens dona

Glòria ha dit...

T'agradarà, teresa! Qui sap si algun dia la podem veure a Mataró...
Vam ser bones minyones, ja t'ho pots creure, anirem al cel...

GAIA ha dit...

Un dia de teatre.... genial i més quan l'obra és bona

Glòria ha dit...

Doncs sí, va pagar la pena anar a Granollers; gràcies Gaia.

Striper ha dit...

M'alegro molt per lo del relax, i rewspecte a lo de bones nois a dormir si pero ...

Glòria ha dit...

Hola Striper, bona nit. Sí vam estar tranquil·letes, i vam anar a dormir, ella a casa seva i jo a la meva...
Ni un cafè vam prendre, res! Bé, unes "juanoles", l'únic que em va tocar la boca...

mi.pinos ha dit...

ya veo que te haces mayor y por un dia que sales por ahi sin el VISTO no aprovechas la noche pero es lo que hace la edad

Glòria ha dit...

Sí eso de tener cierta edad... Y más si te acompaña la hija hasta la puerta!
Besos para Maribel, tu sin beso, ala!