10.18.2009

Vides exemplars

Foto: Q.Melero

Ahir a la nit, el PSC de Mataró, en el sopar d'inici de curs polític, va retre homenatge a tres companys veterans: dos companys i una companya: En Jaume Estrems Muniesa, cooperativista. En José Gómez Irigaray, líder veïnal. I l'Antònia Ramirez (la abuela), una vida de valor i coratge. "Tres vides de servei a la societat", va ser molt emotiu tot plegat.
Però em centraré en l'Antònia, que és la que més conec, o em semblava, perquè Déu n'hi do de tot el què em vaig assabentar ahir a la nit!
Per començar, mai hagués dit l'edat que té, 81 anys, mare meva, quina vitalitat! I encara està activa en política; entre altres tasques, com ara voluntariat a un centre de discapacitats del seu barri, és membre de la Secretaria de la Dona de la nostra ciutat, participant activament.
Tampoc sabia que havia viscut uns quants anys a Tetuan, ni quina va ser la seva vida laboral... Ostres! Nada més i nada menys que va ser perruquera del Rei Mohamed V, avi de l'actual Mohamed VI, així com de la reina i el seu harem... Es veu que també pentinava en hotels de luxe i el Consulat. Quina vida més interessant!

Ni sabia res dels seus fills i filles, i em vaig sorprendre gratament d'un dels seus fills que jo ja coneixia per una altra banda, però no el parentesc.

Juntament amb el seu home, van fer molt per un barri de Mataró des que van arribar de Tetuan, el Pla d'en Boet, el seu barri! Actualment, ja sola, continua fent-ho.

En definitiva, em sento molt afortunada d'haver tingut l'oportunitat de conèixer l'Antònia Ramírez.
Quan sigui gran... vull ser com ella!
Per acabar posaré el final del magnífic escrit que li va dedicar la Regidora Alícia Romero a la seva persona, dins del llibret editat per a l'homenatge a aquests tres companys.
Diu així: "Sin duda, Antonia es una mujer ejemplar. Ha demostrado al largo de su vida su fortaleza, su valentía, su capacidad de trabajo, sus principios, su honestidad y su altruismo. Y espero que por muchos años pueda seguir dándonos ejemplo..."
Escriu al seu bloc en Joan Antoni, l'alcalde.

8 comentaris:

Striper ha dit...

Els millors sempre son els que no surten als diaris i no en van en cotxe oficial, jo de gran també m'agradaria ser com una d'aquestes persones.

garbi24 ha dit...

D'aqui molts i molts anys quant jo sigui gran, també m'agradaria arribar-hi en aquestes condicions i haver fet coses que la gent recordi

Glòria ha dit...

Hola Striper, tens molta raó, vides anònimes, oi?

Glòria ha dit...

Hola Garbí, pensem el mateix, gràcies.

Anònim ha dit...

No sé si es coincidencia o frecuencia, pero - cada vez más - las mujeres aparecen como ejemplos de vida, dedicación y lucha por objetivos sociales, familiares y humanitarios.

Y en las familias, en los deveres diarios, sin duda las mujeres son heroinas, ejemplos de lucha y dedicación.

Bueno, esto no quiere decir que no existan hombres "ejemplares"...

Julia

Glòria ha dit...

Sí, posiblemente, antes la mujer estaba más en la sombra.
Gracias, Julia.

TERESA ha dit...

Quant veiem gent com L'Antonia i els altres companys fan que una torni a tenir il.lusio amb la tasca i compromis en el que una s'ha compromes, GRÀCIES A ELLS

Glòria ha dit...

Bon i plujós dia, Teresa. Sempre són un referent.